De situatie
Als start-up onderdeel van VORM bevond BuurtBoost zich een tijd in een ontwikkel- en opstartfase. Om een aantal cases te kunnen laten zien was een minimale portfolio-website gemaakt. BuurtBoost voer tijdens deze periode mee onder de vlag van VORM, maar inmiddels was het tijd om als eigen merk op de markt gezet te worden. De lancering vond plaats tijdens de PROVADA 2022.
Het resultaat
Op basis van het brandbook en webdesigns van OMD is er door Fundament All Media in korte tijd een strakke website neergezet waarop het concept en de werkwijze van BuurtBoost wordt uitgelegd om de merkbekendheid en betrokkenheid met hun doelgroepen te vergroten. De look and feel is kleurrijk en speels, de concept-uitleg visueel duidelijk weergegeven en behapbaar gepresenteerd.
Om de introductie van BuurtBoost een letterlijke boost te geven is er gekozen voor een social-contentstrategie via de kanalen LinkedIn en Instagram, welke direct succesvol bleek.
De social berichten werden goed ontvangen. De engagement rate was erg hoog met 11,4% (gemiddelde van organische B2B-post is 5,6%). En bereikten de berichten elk zo’n 1.500 personen. Hiervan is 33% werkzaam in het vastgoed en 11% in de bouw.
Ready, set, launch!
De aandacht voor BuurtBoost op de PROVADA 2022 was ongekend. Veel bezoekers reageren enthousiast op het concept. Ook na de PROVADA is BuurtBoost en haar eerste concept; de BuurtBoost Optopper volop onder de aandacht.
Zowel BuurtBoost als de website zullen zich blijven doorontwikkelen. Wij zijn trots op de eerste resultaten en wensen BuurtBoost een ontzettend mooie en innovatieve toekomst toe!