Here to stay in de vastgoedsector

Blog Main Image

Een paar weken geleden zaten veel ontwikkelaars met hun handen in het haar. Bijeenkomsten en informatieavonden moesten worden afgezegd. Start-verkoopevents en meet-en-greets konden geen doorgang vinden vanwege de Coronamaatregelen. Echter, de gestadige jager wint en al snel was er interesse voor het organiseren van online events. De interesse blijft en de consument wil geïnformeerd en betrokken worden. Webinars zijn hiervoor de uitkomst.

Succesvolle webinars

In de afgelopen weken hebben wij diverse events georganiseerd met 70 tot meer dan 200 deelnemers. 95% van de deelnemers volgde de webinar van begin tot eind. Er werden heel veel vragen gesteld: over faciliteiten, beschikbaar aanbod, parkeermogelijkheden, afwerkingopties en meer. En, aan het einde van de webinars hadden we telkens een lijst met veelbelovende leads waar opvolging aan kon worden gegeven.

Wat is nou het geheim van een succesvolle online webinar?

Het lijkt erop dat meer mensen zich opgeven voor een online webinar dan voor een fysieke meet-en-greet. Waar eerder zo’n 75 mensen een informatieavond bezochten, zaten nu meer dan 200 man aan hun device gekluisterd. Waarom is dat?

Webinars maken het de consument makkelijk

  • Afstanden zijn geen probleem. Je hoeft er niet naar toe; je kan het lekker vanaf je eigen bank volgen.
  • Lage drempel. Je hoeft niet te interacteren, als je daar geen zin in hebt. Bij een live event kun je communiceren eigenlijk niet vermijden.
  • Tijd. Het kost je minder tijd. Je hebt geen reistijd, geen parkeerkosten en je bent niet weg van je familie of partner.
  • Eenvoudig kennis delen. Iedereen ontvangt dezelfde informatie. Een webinar is in die zin heel socialistisch. En iedereen profiteert ervan dat er slimme vragen door anderen worden gesteld.
  • Q&A. Je hoeft niet om aandacht van die ene makelaar te vechten. Tijdens de webinar kunnen vele vragen worden ingezonden die direct door een panel worden beantwoord.

Ook voor ontwikkelaars en makelaars biedt een webinar leuke extra’s

  • Tijd. Een persoonlijk event organiseren is arbeidsintensief en slokt tijd op.
  • Waardevolle tussenstap. Converteer je online leads naar veelbelovende prospects. De stap van online inschrijvingen naar 1-op-1 gesprekken is erg groot. Een online webinar is een tussenstap, die veel waarde toevoegt.
  • Online enquêtes. Je kunt je publiek uitvragen met online enquêtes. Wonen ze in een huur- of koopwoning? Zoeken ze 2 of meer slaapkamers? Welke maandlasten kunnen ze dragen? Zijn ze meer geïnteresseerd in de twee-onder-een-kapper of de vrijstaande bungalow? Zo krijg je hele mooie doorkijkjes in je doelgroep.

Hoe zet je een webinar op?

Een goed begin is het halve werk. Bereid je voor. Bedenk wat de deelnemers willen horen, welke informatie ze zoeken en hoe je ze verder helpt in hun klantreis. Stuur een uitnodiging naar je gehele database. Maak tijdig een presentatie en oefen, oefen, oefen.

Daar kunnen wij bij helpen!

Fundament All Media kan het technische deel uit handen nemen. Wij hebben de software om de webinar op te zetten, verzorgen registratie, reminders, online enquêtes en begeleiden de opzet. De webinar wordt opgenomen en achteraf beschikbaar gesteld voor mensen die er niet bij konden zijn of die het nog eens terug willen kijken.

De opzet van een webinar hoeft niet heel ingewikkeld te zijn. Toehoorders zijn echt niet geïnteresseerd in sprekende koppen of videoverbindingen. Ze zijn geïnteresseerd in goede informatie. Dus een PowerPointpresentatie en een goed verhaal plus een aantal relevante en leuke vragen is al meer dan voldoende.

Dit is pas het begin

Als je het ons vraagt, is dit pas het begin van online events. Webinars zijn eenvoudig, toegankelijk en kwalitatief hoogwaardig. En ze leveren een schat aan data op over waardevolle leads.

Wil je ook op korte termijn een succesvolle webinar organiseren? Neem dan contact met ons op.