Integratie PIM en ChatGPT

Blog Main Image

“Omarm verandering”, sprak Brad Inman in zijn openingsspeech van de Inman Connect 2023 afgelopen januari in New York. Een uitspraak die ik graag, inderdaad, omarm. Op dat moment was de “buzz” inderdaad chatgpt en AI. Het leek mij toen al fantastisch om een AI-oplossing voor nieuwbouw en dan in het bijzonder voor de online marketing van nieuwbouw te gaan ontwikkelen.

Dat hebben we de afgelopen weken bij Fundament All Media gedaan. Onze nieuwste innovatie is de “AI powered PIM Nieuwbouw Huizendatabase”, die we hebben ontwikkeld om ervoor te zorgen dat de nieuwbouwhuizen die onze klanten op de markt brengen beter aansluiten bij de beleving van de consument. De PIM Nieuwbouw Huizendatabase was al een vernieuwende applicatie welke wij voor de branche hadden gebouwd. Met de integratie van ChatGPT op de database kunnen ontwikkelaars en makelaars nu snel en eenvoudig aantrekkelijke en overtuigende marketingteksten en (ver)koopargumenten maken voor hun nieuwbouwprojecten. Geen copy/paste meer, maar direct vanuit onze nieuwbouw huizendatabase voor elk project en elk woningtype of bouwnummer binnen dat project.

Een van de belangrijkste voordelen van deze nieuwbouw marketingtool is de integratie van ChatGPT. Onze applicatie neemt hierbij de doelgroep, zoekwoorden, points of interest, kernwaardes van het nieuwbouwproject en gewenste schrijfstijl mee, wat ervoor zorgt dat de gegenereerde teksten relevant zijn voor de beoogde doelgroep en een maximale impact hebben. Bovendien wordt alle essentiële informatie die gekoppeld is aan het project, woningtype of bouwnummer, projectnaam, type naam, m², prijs, m³, etc., ook meegenomen. Voor onze klanten geen copy/paste meer, maar meteen teksten afgestemd op het specifieke project.

ChatGPT toegepast in PIM

Het integreren van ChatGPT was voor ons geen uitdaging, maar het zorgen dat de gebruiker deze applicatie effectief kan bedienen wel. Daarom hebben we een unieke applicatie ontwikkeld die ervoor zorgt dat iedereen optimaal gebruik kan maken van de PIM nieuwbouw huizendatabase en goede teksten kan genereren. Dit doen we door een combinatie van vragen stellen en deze automatisch te integreren met de beschikbare data van de database. Na de integratie wordt deze “dataset” verder aangevuld met de juiste aanwijzingen voor ChatGPT, zodat alle teksten precies aansluiten bij de beleving van de doelgroep, SEO-wensen, gewenste marketingstrategie en locatiekenmerken.

Onze database is gekoppeld via een API aan verschillende andere tools, zoals Xitres, HomeDNA, de Beeldenfabriek en Woonmodule. Hierdoor hebben ontwikkelaars en makelaars snel en eenvoudig toegang tot een schat aan informatie en hulpmiddelen om hun nieuwbouwprojecten te promoten en te verkopen.

Als datadriven marketingbedrijf willen we onze klanten de nieuwste en meest innovatieve technologieën bieden om hen te helpen projecten snel uit te verkopen!