Het begint bij een bedankje

Blog Main Image

Een tijdje geleden heb ik de proef op de som genomen en mij ingeschreven voor verschillende nieuwsbrieven van nieuwbouwprojecten. Gewoon om te kijken wat ik opgestuurd zou krijgen. Nieuwsbrieven zijn er tenslotte om mijn vragen te beantwoorden, mij op de hoogte te houden en persoonlijk contact te leggen. Toch?

Bij nummer 1, een soort gebiedsportal, schrijf ik me in voor meerdere projecten. Binnen 2 dagen ontvang ik 6 mailtjes. Ik word met ‘Beste ,’ aangesproken en raak een beetje geïrriteerd, omdat ik diverse malen wordt gevraagd een woonwensenquête invullen. Voor mijn gevoel vul ik wel 10 keer hetzelfde in. Ik wil gewoon een brochure ofzo met algemene informatie, geen ellenlange vragenlijst.

Een van de projecten maakt het goed door mooi vormgegeven nieuwsbrieven te sturen waarin regelmatig nieuwe informatie wordt gedeeld. Ze vertellen wanneer de verkoop start, wat het woonprogramma is en of ik een financiële haalbaarheidscheck wil doen. Van de andere 2 projecten hoor ik niks. Zouden ze uitgesteld zijn?

Bij nummer 2 krijg ik een star bedankmailtje. ‘U hoort zo spoedig mogelijk van ons.’ Om daarna niks meer binnen te krijgen. Ik voel me er een beetje korzelig door. Ik neem de moeite me aan te melden en enkele vragen te beantwoorden, en ik krijg er niks voor terug. Terwijl het hier gaat om een huis kopen, niet om een bod op een Marktplaatsadvertentie!

Naar mijn favoriet kijk ik elke maand uit. Stijlvolle e-mails in de sfeer van het project. Altijd van dezelfde persoon en inhoudelijk een mix van mooie locatiefoto’s, nieuws en call-to-actions. Ook als er weinig nieuws is, vertellen ze waarom dat zo is. Over bezwaren van belanghebbenden bijvoorbeeld. Hoewel ze, met uitstel, pas over 8 maanden in verkoop gaan, houden ze mijn interesse goed vast. Ik mag zelfs mee nadenken over voorzieningen.

De moraal van dit verhaal? Leads afvangen in je CRM-systeem is mooi, maar hoe help je de klant hiermee? In contact komen is makkelijk, maar op een persoonlijke manier in contact blijven is een uitdaging. Wij helpen je deze verbinding te maken en zorgen dat jouw klant een weloverwogen en geïnformeerde keuze maakt voor jouw project.